Városlista
2024. május 2, csütörtök - Zsigmond

Hírek

2011. December 07. 13:24, szerda | Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu

Teszt: Renault Grand Scénic 1.6 dCi - Spórolni, de milyen áron? - VIDEÓ

Teszt: Renault Grand Scénic 1.6 dCi - Spórolni, de milyen áron? - VIDEÓ

Manapság sok "eco" és egyéb környezetbarátként feltüntetett autó szaladgál az utakon 5,0 liter alattinak ígért fogyasztással. Vajon a Scénic elég őszinte hozzánk a maga 4,4-esnek kikiáltott átlagával?

A Peugeot 5008 után ismét egy doboz formájú családi autóval ismerkedhettem, így egész jó összehasonlítási alapot kaptam, és még arra is rájöttem, hogy egy országon belül mennyire más tud lenni a gondolkodásmód. De miért és miben is?

Kezdjük a Scénic külsejénél. A szögletességet teljes mértékben igyekeztek mellőzni a formatervezők, mely tényleg jól sikerült. Ebben a kategóriában szemet gyönyörködtetőnek is nevezhetnénk, bár ebben nagy szerep jut a 17 collos kétszínű felniknek és a bumeráng formájú hátsó lámpáknak. Az agyonextrázott tesztautó konkrét felszereltségéről nem ejtenék túl sok szót, van itt minden: kanyarkövető bi-xenon, B-oszloptól minden ablakon elhúzható sötétítő roló, GPS, elektromosan behajló tükrök (melyek szerencsére nem minden nyitáskor, hanem csak gyújtás ráadásával nyílnak), satöbbi. Leginkább az értelmesen működő kulcs nélküli ajtónyitás-indítás tetszett, mert kényelmes és tényleg nem kell elővenni hozzá a "kulcsot": ha eltávolodunk az autótól pár méterre, azonnal zár, míg közeledésünkre nem, csak a kilincsek mögé rejtett infra érzékelők működésbe hozatalával nyit.

A beszállás minden alkalommal jó érzés, mert a beltér minősége lenyűgöző, tényleg nem lehet belekötni. Minden a helyén, az anyagválasztás ízléses, a színvilág felettébb szemet gyönyörködtető, egyszóval minőségi. Az összes ülés kényelmes, talán a hátul helyet foglaló hatodik és hetedik utas lábának lehet szűkös a tér, de az előrecsúsztatható középső sor ezen könnyen segíthet. Teljes kapacitását kihasználva is marad 208 liternyi hely a csomagoknak, ami borzalmasan kevés, viszont ebben a kategóriában a legjobbnak számító érték, és ha még hozzávesszük a több mint 90 liternyi rakodórekesz űrtartalmát (könyöklő, kesztyűtartó, padló alattiak, ajtózsebek...), akkor azért el lehet origamizni ezt-azt.

Praktikumból tehát nem szenved hiányt a Scénic. Tetszetős például az is, hogy a vezető- és utasülés közti multifunkciós könyöktámasz egy sínen tologatható előre-hátra, de még a tetején található, felnyitható, hatalmas rekeszt rejtő, párnázott, bőrhatású könyöklőt is lehet csúsztatni, így bárki könnyen megtalálja azt a pozíciót, melyből aztán karjának elmozdítása nélkül váltogathatja a francia gyártmányhoz képest jól kapcsolható hatsebességes kulisszát. Amire bizony gyakran szükség is lesz...

A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 01. 09:19, szerda | Belföld

20 éve csatlakozott Magyarország az Európai Unióhoz

Hosszú évek után teljesült a magyarok vágya, most mégis sokan szkeptikusan a csatlakozás helyességét illetően.

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.