Hírek
2020. Október 22. 18:09, csütörtök |
Külföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
Némileg változott a világ legértékesebb márkáinak toplistája
Immár a nyolcadik egymást követő évben lett az Apple a világ legértékesebb márkája az Interbrand nevű amerikai tanácsadó vállalat globális rangsorában.
A 100 vállalatot rangsoroló "Best Global Brands" globális márkarangsorban az Apple márkaértéke 323 milliárd dollár, 38 százalékkal több a tavalyinál.
A tavalyi harmadik helyről a másodikra ugrott az Amazon, amelynek márkaértéke 60 százalékkal, 200,7 milliárd dollárra emelkedett. A negyedik helyről a harmadikra jött föl a Microsoft, a márka értéke 53 százalékkal, 166 milliárd dollárra nőtt. A tavalyi második helyről a negyedikre csúszott vissza a Google, márkaértéke 1 százalékkal, 165,4 milliárd dollárra csökkent.
A tavaly hatodik Samsung az ötödik lett, márkaértéke 2 százalékkal, 62,3 milliárd dollárra emelkedett. A tavaly ötödik Coca-Cola a hatodikra csúszott vissza, márkaértéke 10 százalékkal, 56,9 milliárd dollárra mérséklődött.
Nincs változás a következő négy helyen: 7. a Toyota (az 51,6 milliárd dolláros márkaértéke 8 százalékkal esett) a 8. a Mercedes-Benz (a 49,3 milliárd dolláros márkaértéke 3 százalékkal cöskkent), a 9. a McDonald's, (a 42,8 milliárd dolláros márkaértéke 6 százalékkal esett vissza) és a 10. a Disney 40,8 milliárd dollár márkaértékkel, ami 8 százalékkal alacsonyabb tavalyhoz képest.
Ez a tíz cég adta a százas listán szereplő vállalatok márkaértékének a felét.
A százas listára először került fel az Instagram (19. helyezéssel, 26,1 milliárd dolláros márkaértékkel), a YouTube (30. hely, 17,3 milliárd dollár) és a Zoom (100. hely, 4,48 milliárd dollár).
A százas listán a Spotify lépett előre a legnagyobbat, a tavalyi 92. helyről a 70-ikre, márkaértéke 52 százalékkal, 8,4 milliárd dollárra nőtt. A második legnagyobb kiugrást a Netflix érte el, a lista 41. helyére került a tavalyi 65-ről, márkaértéke 41 százalékkal, 12,67 milliárd dollárra emelkedett.
Két év kihagyás után ismét felkerült a százas listára a Tesla, amely rögtön a 40. helyre került 12,8 milliárd dolláros márkaértékkel.
Idén már egyetlen olajvállalat sem szerepelt a százas listán, a tavaly az ágazatot egyedüliként képviselő, 97. helyen álló Shell is búcsút mondott.
A százas rangsorban szereplő cégek együttes márkaértéke 2336 milliárd dollár, ami 9 százalékkal több tavalyhoz képest.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 28. 06:00, csütörtök | Külföld
Újra erősen támadják az oroszok Herszont és Harkivot
Az orosz erők szerdán csapást mértek a dél-ukrajnai Herszonra, ahol eltaláltak egy hivatali épületet a megyeszékhely központjában - közölte Olekszandr Prokugyin, a megye kormányzója a Telegramon.
2024. Március 27. 14:03, szerda | Külföld
Izraeli-palesztin - Tovább harcol három fronton az izraeli hadsereg
Az izraeli hadsereg (IDF) három fronton harcol szerdán, a gázai háború százhetvenharmadik napján: a Gázai övezetben, Ciszjordániában és a libanoni, északi határnál.
2024. Március 27. 07:40, szerda | Külföld
Leállították a Baltimore-i hídomlásban eltűnt emberek utáni kutatást
A hatóságok kedden helyi idő szerint az esti órákban leállították a kutatást Baltimore-i hídomlásban eltűnt hat ember után, akiket feltételezett halálos áldozatnak nyilvánítottak.
2024. Március 26. 07:42, kedd | Külföld
Floridában megtiltották a közösségi média használatát gyerekeknek
Florida kormányzója törvényt írt alá a közösségi média használatának tilalmáról 14 évesnél fiatalabb gyerekek számára.