Városlista
2024. május 3, péntek - Tímea

Hírek

2014. Január 29. 05:00, szerda | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Elveszíthetik a vevőket az építőanyag-kereskedések

Elveszíthetik a vevőket az építőanyag-kereskedések

Az építőanyag-kereskedések 43 százaléka nem felelt meg a kiszolgálás alapvető követelményeinek, a vevők 60 százalékát elveszítik tudatlanságuk miatt – derült ki a Mapei 2014. januárjában 50 kereskedésnél végzett próbavásárlásból, melynek eredményeit a MÉBKER (Első Magyar Építőanyag-és Burkolatkereskedők Hálózata) évindító konferenciáján ismertették. A konferencián mintegy 100 MÉBKER tagkereskedés vezetője vett részt.

Összességében javultak, de nem jók az eredmények tavalyhoz képest. A boltok 43 százalékának még mindig gyenge a minősítése. Igaz, ez fejlődés, hiszen 2013-ban az üzletek 70 százaléka teljesített alul.

Az üzletek több mint felében az eladók legtöbbször csak várakoztak, és nem csak célirányos kérdést nem tettek fel, de még általános érdeklődést sem mutattak. Szinte minden boltban vállrándítással intézték el, ha a vevő máshol is körül akart nézni vagy az árat kifogásolta.

Mindössze 60 százalékosra értékelték a próbavásárlók az eladók alapvető (képzés nélkül is elvárható) értékesítési teljesítményét. A legalapvetőbb hibák, hogy nem hívják fel a vevők figyelmét az akciókra, nem ajánlanak termékeket, vagy például nem adnak prospektust. Az eladók 70 százaléka nem ajánlja a vevőnek a termék megvételét, pedig ez az értékesítés kulcsmomentuma. Emellett 58 százalékuk egyáltalán nem kezeli a kifogásokat, egyszerűen hagyják, hogy a vásárló üres kézzel távozzon.

Online tüzép

A konferencián ismertették a MÉBKER éves programját, valamint szakmai előadások hangzottak el online marketing és menedzsment témában.

Néhány éve még megmosolyogtuk volna, ha valaki online tüzépet nyit, ma pedig már kikerülhetetlen a online jelenlét. Kulcsár István Róbert, a Shoprenter ügyvezetője előadásában az internetes áruházak fogalomnöveléséhez adott tanácsokat. Weiser István marketing tanácsadó a QR-kódokban rejlő lehetőségeket mutatta be. Tóth Csaba, a Mapei Kft. értékesítési vezetője a vezetői időgazdálkodáshoz adott tippeket.

Részesedni az építőipar növekedéséből

A kereskedőknek most alkalmuk lenne kitörni az elmúlt évek mélyrepülése után, mivel az építőipar a legfrissebb adatok szerint 18 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. Azonban nem tud részesedni az ágazat növekedéséből az, aki nem igyekszik a vevők kedvében járni, és nem nyújt megfelelő kiszolgálást – vélekedett Markovich Béla.

„Úgy gondoljuk, hogy a növekedés a kulcsa az értékesítés erősítése. Ezért a MÉBKER 2014. évi programjának keretében a próbavásárlások tapasztalatai alapján tréningekkel, képzésekkel segítjük a hálózati tagokat, valamint kulcsrakész webáruház-szolgáltatást kínálunk” - értékelte a felmérést Markovich Béla.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 03. 13:47, péntek | Belföld

KSH: a benzin 3,2, a dízel 2,4 százalékkal drágább Magyarországon a régiós átlagnál

Az EU Weekly Oil Bulletin legfrissebb adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára 639, míg a régiós országokban 619 forint volt.

2024. Május 03. 13:42, péntek | Belföld

46 ezer fát ültettek el eddig az Országfásítási programban

Meghaladja a 46 ezret az Országfásítás programban az elmúlt négy évben elültetett fák száma

2024. Május 03. 06:43, péntek | Belföld

Nagy Márton: Magyarországon minden adott, hogy Kína logisztikai központja legyen

Magyarországnak versenyképessége javítása érdekében szüksége van a kínai kapcsolatokra, a két ország közötti együttműködés erősítésére

2024. Május 03. 06:38, péntek | Belföld

A Balatonnál az új építésű lakások átlagos négyzetméterára a 3,2 millió forintot is elérheti

A Balaton-parton háromszoros az árkülönbség a legolcsóbb és legdrágább települések új építésű projektjei között: